نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5060
-
الف
+

بازیگر کرکتر «رویا» در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» را بیشتر بشناسید

در این گزارش با «الهام کردا» بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان تیاتر ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «الهام کردا» بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان تیاتر ایران در سال 1357 خورشیدی در تهران به دنیا آمد. 

«الهام کردا» فارغ رشته نمایش می باشد و از سال 1380 فعالیت در تیاتر را آغاز کرده و بیش از 17 سال است که به فعالیت در زمینه نمایش و بازیگری مصروف است. 

وی در سال 1379 خورشیدی نخستین بار با سریال «با من بمان» ساخته «حمید لبخنده» وارد تلویزیون شد و در سال 1390 خورشیدی با فلم سینمایی «برف روی کاج ها» به عرصه سینما ورود پیدا کرد. 

بانو کردا در سال 1391در فلم سینمایی «حوض نقاشی» ساخته «مازیار میری» در نقش داکتر روانی مقابل کمره رفت و در کنار «شهاب حسینی» و «نگار جواهریان» به ایفای نقش پرداخت. 

«به دنیا آمدن» فلمی به کارگردانی «محسن عبدالوهاب» است که برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره فلم فجر به نمایش درآمد و «الهام کردا» برای بازی در این فلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد.

این فلم درباره زن و شوهری است که در آستانه میان سالگی برای ادامه مسیرِ زندگی شان با یکدیگر دچار مشکل می شوند.

«تعبیر وارونه یک رویا» از آخرین سریال های تلویزیونی «الهام کردا» در سال 1394 می باشد. وی در این سریال برای نخستین بار در نقش منفی به عنوان یک جاسوس به نام رویا بازی می کند.

یکی از فلم هایی که «الهام کردا» در آن به ایفای نقش پرداخت، فلم سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی «حمید نعمت الله» است که در سال 1396 در سینماهای ایران اکران شد. 

بانو کردا در این فلم ایفاگر نقش «آیلا» دوست «مینا» با بازی «لیلا حاتمی» بود. داستان این فلم درباره آشنایی و رابطه بین یک زن و مرد است که در پی آن اتفاقاتی رخ می دهد. 

«مهرآباد»، «حیرانی» و «داوران» و «می جان» از دیگر سریال ها و «ارغوان» ، «ملبورن»، «فرشته ها با هم می آیند» از فلم های سینمایی است که بانو کردا در آن ها نقش آفرینی کرده است.

افتخارات :

  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فلم فجر برای فلم «به دنیا آمدن»
  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و یکمین جشن سینمای ایران برای فلم «به دنیا آمدن»

گفتنی است که سریال «تعبیر وارونه یک رویا» با هنرنمایی بانو کردا هر شب ساعت 19 به وقت تهران و کابل و 19:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 به نشر می رسد.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «با من بمان» 

دانلود سریال «تعبیر وارونه یک رویا» 

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر